Ist si Esc – manuscrisul istoric :)

Poate candva, peste ani, voi avea parte de multa faima si multi bani datorita faptului ca sunt in posesia unui manuscris valoros. 🙂 El are, oricum, o valoare sentimentala mare de tot, pentru ca a fost martorul unei perioade insorite, linistite, meditative si sentimentale.

Manuscrisul e o foaie galbena, cu doua poezii scrise la mai multe maini, dupa regulile unui joc. Povestea din spatele scenei: Acum ani buni, in Insomnia, mai multi oameni de la o masa am luat o foaie de hartie si am ales la intamplare o silaba. Am scris fiecare cate un vers care sa se termine cu acea silaba, apoi am indoit foaia, astfel incat urmatorul „mesean” sa nu vada versul anterior. Iata ce a iesit (NOTA. a se observa simbioza, instinctiva potrivire, empatia, telepatia, poeziopatia. Punctuatia, ortografia, toate sunt pastrate intocmai):

– IST

Cand oi fi mare m-oi face masinist
In dreapta un chitarist, in stanga, alt chitarist
Ingerul tau se crede azi karatist
sa se prelinga adanc pe sufletul meu basist
C-asa e el, pupincurist
Mi-o aparut un chist si-s trist.
Iar marea isi lasa in urma, pe mal, valul fantezist
Incerci o vrajeala cu sclipiri de-ametist
si o sa urli-n tine, ce naiba, esti corist?
La modul cel mai profesionist

– ESC

Ametesc!
Fetele astea multe povestesc
Defilez de 1 Mai muncitoresc
Cel mai bine pentru toti ar fi sa nu mai gandesc
Nici sufletul nu-i afara din tot ce-i trupesc
m-am hotarat, ma calugaresc.
De dragoste si de moarte ma feresc
De tine ma feresc
Ca de nu-i asa, jur, bolunzesc!
Te ignor uneori ca-ntr-un ritual evreiesc.

P.S. De ce oare sunt aceste poezioare un potential manuscris valoros? Oare? Oare? 🙂

4 gânduri despre „Ist si Esc – manuscrisul istoric :)

  1. Se observa aici un palpit singular si personal al comesenilor, fiecare poetizind o realitate proprie sau negind-o sau ironizind-o, insa coeziunea poeziopatica impleteste aceste trairi momentane si fulgurante intr-un mod original si valoros care clar peste ani va aduce faima, mai mult posesorului manuscrisului decit participantilor.
    Parerea mea.

Lasă un răspuns

