Plescaiala bosimanilor si dilemele fluieratului dupa gagici

O frustrare mare de tot si cvasiapriori ma cuprinde stiind ca nu o sa pot transcrie in litere sunetele pe care vreau sa le descriu. Voiam doar sa impartasesc aceasta stare ce ma face sa ating tastele asa cum atinge un reumatic talentat (sunt modesta, dada) clapele unui pian.

Ieri seara, o dezbatere (not) relaxata si asezonata cu zgomotul atat de enervant al Gheorgheniului, a trecut pe nesimtite de la limba(jul) bosimanilor la sunetele si gesturile pe care le folosim pentru a exprima lucruri.
Cum vorbesc bosimanii? Ei sunt acei superbi care in care in mijlocul unui cuvant (kinda) incep sa plescaie, cloncane, ciamciogleasca (c) cu limba in locuri si cu tehnici numai de ei stiute. Asta pretz de o secunda, dupa care continua sa zica ce au de zis, ca si cum ar fi cel mai firesc lucru din lume. Dar tu stai ca prostit de fiecare data.

Desigur, am inceput cu sunetele si gesturile specifice unei/unor culturi, cu raspindire slabutza. Doar nu iti inchipui ca atunci cand batzi cu degetzelul aratator propriu-ti obraz in semn de „ma, ce p**a esti” sau, pardon, „ce nasol/nepoliticos/fara bun simt/obraz gros/etc/samd esti”, e un gest universal. Nu e.

Am ajuns la cele cvasi universale. De exemplu dezaprobatorul „tz tz tz”. Si am inceput sa ne intrebam, ca niste copii care descopera ca papusa Barbie poate fi dezbracata. De ce tocmai literele astea? De ce nu „gj gj gj”, „pfi pfi pfi” sau mai facilul „ne ne ne”? A, ba nu, ca ultimul are alt sens atasat. De unde vin toate astea? Cum s-au format? Cum s-au ales exact aceste sunete care, culmea, au ajuns sa ni se para atat de potrivite starii/atitudinii respective? Greu, nu?

Bun, sa trecem la fluierat ca apendice al unei atitudini. Toata lumea stie minunatul, sensibilul, aproape floralul fluierat al muncitorilor (de obicei din constructii, dar sa nu ii discriminam pe ceilalti). Fluierat dupa o femela atragatoare/cu sani mari/cu sani mici/cu sani/fusta scurta/fusta stramta/ceva acolo de fluierat dupa.

Aici se pun cel putin doua probleme. Unu: de ce se fluiera musai? De ce, par egzample, nu se canta o bucata dintr-o arie? (pentru unii mai adormiti la creer: Glumesc). Da’ pe bune!? De ce nu se pocneste din degete sau de ce nu se bate de – sa zicem, sase ori din palme ori sa se scoata asa un raget scurt de animal necizelat si doritor?
Doi: de ce acel fluierat anume? Il stiti bine, habar nu am cum sa il transcriu. Da’, ala in doua „silabe”, care urca scurt, apoi coboara. Bun, de ce ala? Cine l-o inventat? Pe ce baza? De ce e asa „la fix” cu situatia? Tre sa fi fost om tare destept ala de l-o fabricat.
Aproape asa destept ca ala care o inventat bancurile.

P.S. Nu ca e frumoasa duminica?

Anunțuri

10 gânduri despre „Plescaiala bosimanilor si dilemele fluieratului dupa gagici

  1. deci protestez. protestez cum n-am mai protestat veci (chiar, io am protestat în mod oficial vreodată?).

    prezenţa unui simbol precum (c) în dreptul ciamcioglelii mi se pare abuzivă şi ar trebui interzisă. adică de ce copyright? păi şi tot csamcsoglas-u’ cui rămâne? adică cum să se facă unii, în mod absolut abuziiiv, repet, stăpâni ai unor termeni atât de înrădăcinaţi în cultura popoarelor?

    deci protestez. clar?

  2. no hai no, nu fi asa scortzoasa. poate am uitat totusi. da’ am vrut, jur :((
    p.s. bine-i acuma ca dam idei unora si altora cu inregistrat de super branduri lingvistice?:(

  3. apăi daca s-apucă cineva să înregistreze cuvinte la osim, măcar aflăm că 1. are prea mult timp liber şi n-are ce face cu el şi 2. că nu ştie că nu se pot înregistra cuvinte la osim. deci oricum avem motive să facem mişto.

    deci dai o bere, da?

  4. Matza (7/22/2008 12:24:01 PM): din acelasi motiv pentru care se probeaza microfonu cu 2, 10
    Matza (7/22/2008 12:24:10 PM): un sunet inalt si un sunet jos
    Matza (7/22/2008 12:24:25 PM): sa acopere in timp cat mai scurt o plaja cat mai larga de auditori

  5. explicitare – pentru ca, desigur, aici sunt si oameni neatenti: persoana numita matza explica de ce se fluiera dupa gagici in felul in care se face.
    cu riscul de a ma repeta: te respect, tzagan drag.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s